Klachtenregeling

Vanzelfsprekend doe ik mijn uiterste best om te zorgen dat u tevreden bent. Mocht u onverhoopte niet tevreden zijn met hoe u door mij bent geholpen, staat hieronder wat u dan kan doen.

Bij eventuele klachten verzoek ik u vriendelijk dit eerst met mij te bespreken. Vaak wordt in dit gesprek meer duidelijk en kan bepaalde onvrede worden weggenomen. Klachten kunnen zowel mondeling als schriftelijk (per email naar de praktijk) worden ingediend. Na ontvangst wordt de klacht zo snel mogelijk, binnen 2 weken besproken en wordt samen met u gekeken naar oplossingen of verdere stappen.

Lukt het niet er samen uit te komen dan kunt u een beroep doen op de onafhankelijke klachtenprocedure van de S.C.A.G. Dit is een onafhankelijke en gespecialiseerde geschilleninstantie voor de Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg waar ik bij ben aangesloten. Klachten kunnen gemeld worden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Zie voor meer informatie www.scag.nl

Tevens ben ik geregistreerd in het HBO Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ). Deze organisatie heeft een eigen tuchtcollege. Kijk voor meer informatie over het indienen van een klacht bij dit tuchtcollege op www.tcz.nu

U dient mij wel vooraf te informeren indien u een klacht indient via één van de eerder genoemde beroepsverenigingen.

Mijn praktijk voldoet met deze klachtenprocedure aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
Deze tekst is gebaseerd op de Klachtenregeling van S.C.A.G. De volledige tekst vind u onder deze link: https://www.scag.nl/media/291292/20190529-klachtenreglement-beroepsvereniging-v14.pdf

Bijgewerkt op 01-10-2019